IKAPOK II

Workshop „Metodické kabinety" na téma „SVÁTKY"

Workshop „Metodické kabinety" na téma „SVÁTKY"
21. 4. 2022

Dne 10. 3. 2022 proběhl v rámci projektu Implementace krajského akčního plánu Olomouckého kraje II třetí ze série pěti workshopů „Metodické kabinety“, určený učitelům z MŠ Olomouckého kraje, tentokrát na téma „SVÁTKY“. 

Kabinet Informačních technologií úvodem seznámil účastníky s využitím vhodných interaktivních aplikací iŠkoličky Barevné kamínky: Duben - Velikonoce a Prosinec - Mikuláš, Vánoce. Následovalo seznámení s možnostmi využití digitálních technologií: interaktivní tabule – kreslení vajíček a jiných velikonočních motivů, tiskárna – tisk velikonočních pohlednic a digitální kamera – natočení naučené velikonoční koledy a přehrání na interaktivní tabuli nebo počítači. Závěrem byla praktická ukázka využití programovatelné včely Bee-bot pro výuku algoritmizace a informatického myšlení s velikonočními motivy. 

Kabinet výtvarné výchovy připravil pro účastníky praktické vyzkoušení výtvarných technik pro tvorbu s tematikou Velikonoc, Mikuláše a Vánoc:

  • Kombinovaná technika práce s materiálem (plošná varianta, prostorová s proutím a pytlem) – Kávoví čerti.
  • Grafomotorika – Slepička, kuřátko, vajíčko.
  • Keramika vykrajování z plátu – Zajíček a lízátko.
  • Grafika – tisk z plochy monotyp z keramické hlíny – velikonoční vajíčka.

V kabinetu hudební výchovy se účastníci prakticky zapojili do následujících hudebních aktivit:

  • Pohybová hra – Na Vánoce.
  • Rytmická deklamace – Chumelí se, chumelí.
  • Pohybová hra – Pletu, pletu pomlázku.
  • Hra na tělo – Jaro slaví svátek.
  • Práce s rytmem – A. Vivaldi – Čtvero ročních období (Jaro).

Kabinet dramatické výchovy si pro účastníky připravil praktické aktivity s tematikou Velikonoc, Vánoc:

  • Nonsensové texty Daniela Heviera vedoucí k asociaci Vánoc a Velikonoc (atmosféra, smyslové vjemy, vzpomínky, rituály,…).
  • Tvořivé Interpretace oživené Orffovými hudebními nástroji, textiliemi a vhodnými předměty.

Účastníci získali nové inspirace v oblasti výtvarné, hudební a dramatické s podporou digitálních technologií. Tyto poznatky jim pomohou obohatit svou učitelskou praxi a zařadit do ní moderní přístupy, metody výuky s využitím digitálních technologií k rozvoji informatického myšlení v duchu Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+.


Mgr. Kateřina Herinková

lektorka IKAP OK II